Fakta sætter turbo på økologi-sortiment
Kæden satser med en ny økologisk serie at øge salget med 100 millioner om året.
I løbet af det kommende år, vil serien blive udvidet til i alt 150 varer.
Der er dermed tale om en fordobling af antal økologiske varer i Fakta, de såkaldte private label produkter, som kun fås i Fakta, skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Økologi er et helt centralt element i vores nye koncept, som vi kalder F16. Med større udvalg og bedre priser, vil vi gøre det lettere at leve økologisk – eller som vi siger i Fakta: Usvært” siger kædedirektør Niels Karstensen.
Seriens navn, 365, skal signalere, at det er nemt at leve økologisk hver dag.
Som spydspids i fremstødet for økologien, har Fakta valgt sin faste leverandør af økologisk mælk og andre mejeriprodukter, Thise, der bl.a. lancerer det nye smørbare produkt, Smyr.